
Har man lite pengar vill man ha mycket pengar. Visst är det så att vi vill ha mer av saker som vi har lite av? I skämtet nedan ger Pelle ett klockrent svar på frökens fråga.
En fröken som var väldigt trött på en elev säger:
– Pelle, vad önskar du dig mest av allt?
– En väldig massa pengar.
– Ja, pengar är nog bra. Men varför inte önska ett bättre förstånd, det hade jag gjort.
– Ja, alla önskar sig väl det som dom har lite av, svarade Pelle med ett stort leende.
Dela gärna detta skämt med din familj och dina vänner!